top of page

עיצוב מפנק ועדכני למבוגרים


כעת כשהגוזלים עזבו את הקן והבית התרוקן ,זה הזמן להגשים את כל החלומות העיצוביים שלכם שעד עכשיו דחיתם ליום שהילדים יגדלו. אין יותר חשש שהילדים יהרסו את הרהיטים. הצרכים שלכם הם כעת במרכז. לשם כך אנחנו רוצים בית מפנק שיאפשר מרחב,פרטיות, אך גם מקום לאירוח. בית שתוכלו לבלות בו את רב שעות היום ושנותיכם העתידיות. בבית כזה,חשוב לשלב זיכרונות ואוספים אישיים מהעבר ופריטים מעניינים שנאספו במהלך החיים ולשלבם עם רהיטים עדכניים ומתוכננים להנאתכם ולשימושכם האישי. יש לדאוג לבית מונגש ומרווח שיהיו בו רק פריטים חיוניים ושההתנהלות בו תהיה קלה נוחה ונעימה.

מבחינה עיצובית: עיצוב מוקפד ונקי ,מיעוט באביזרים היוצרים עומס במרחב ובעיניים.

מבחינה תכנונית

  1. חשוב להרחיב פתחים של דלתות שיהיו בגודל 90 ס"מ למעבר עתידי של כיסאות גלגלים.

  2. בחדר האמבטיה מומלץ לעשות מקלחת מרווחת במקום אמבטיה שמצריכה מאמץ בהתרוממות וביציאה ממנה. בנוסף,מומלץ להתקין במקלחת מוטות קבועים בקירות ולבנות ספסל ישיבה.

  3. המקלחת תהיה מרווחת מספיק ,עם פתח של 90 ס"מ לפחות או דלת אקורדיון מתקפלת.

בחדר השינה

4. יש לתכנן מתגים מחליפים לשליטה על תאורת החדר ומאוורר התקרה בכניסה לחדר וליד המיטה.

5. מומלץ גם לשים כורסא שניתן לנעול ולחלוץ נעליים בקלות.

6. חשוב לצייד את החדר במנורת קריאה ובשידה אפילו קטנה ליד המיטה שתאפשר להניח עליה משקפיים וספרים.

7. מומלץ להתקין תאורת חירום או מנורת לילה שתהיה דלוקה כל הלילה.

בסלון

הסלון צריך להיות מרווח ללא מפגעים בטיחותיים ואביזרים, אם יש מדרגות חשוב להצמיד אליהם מעקות. הספות מומלץ שיהיו נוחות וקשות שיאפשר קימה קלה. מומלץ להמעיט בשטיחים ברחבי הבית למניעת היתקלויות מיותרות. טלוויזיה חשוב שתהיה ממוקמת ממול הצופה ולא מצידו ויש להתאימה בגובה הישיבה. במטבח יש חשיבות למיקום מכשירי החשמל, מומלץ להכין נקודות חשמל רבות מעל משטח השיש ואם ניתן להסתירם מאחורי תריס בכך ימנע הסבל בהרמתם והוצאתם מארון.

פינת האוכל

חשוב שפינת האוכל תהיה מותאמת לצרכים של בעלי הבית. השולחן יכול להיות קטן ומותאם לשני סועדים אך בעת אירוח שניתן יהיה לפתחו למספר רב של אורחים. באיזור האוכל מומלץ למקם ארונית שתכיל את כלי האירוח ותתאפשר גישה קלה ונוחה להוצאתם.

חדר עבודה/חדר לנכדים

ניתן להקצות חדר אחד בבית שיהיה לאירוח ובו מיטה מתקפלת ושולחן כתיבה עם מחשב עבורכם ולנכדים כשבאים לבקר כך תשמרו על סדר בבית וחלוקה נכונה בין החללים.

לסיכום, בית לאנשים מבוגרים לא חייב להיות מיושן אלא מסוגנן היטב, מתוכנן נכון וכמובן מותאם לצרכים המשתנים.

פוסטים נוספים

פוסטים אחרונים

ארכיון

תגיות

אין עדיין תגים.

עקבו אחרי

  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page