top of page

11 הטיפים לשידרוג הבית לקראת פסח בתוך שבועיים

מהם 11 הטיפים לניצול יעיל לשדרוג הבית בימי הקורונה הכופה עלינו הסגר בבית ?

נכון שזו לא חוויה נעימה אבל ניתן להסתכל על הזמן הזה כזמן לעשיית סדר בבית ולהיפתר מכל מה ש

מיותר ואם כבר פסח אוטוטו בפתח אז למה לא לחשוב קדימה.



1. ירחונים וכתבי עת ישנים- עברו עליהם ובדקו מה ניתן להשאיר וממה להיפרד חלקם כבר בוודאי לא עדכניים. זה הזמן לעלעל בהם ולגזור רק את הכתבות/מתכונים/עיצובים שאתם אוהבים ולשמור תחת תיקייה לפי נושאים בקלסר עד היום שתחליטו להשתמש בהם ולקחת השראה.


2. חפצים מיותרים – בכל בית יש מחסן כזה או בויידם שמחזיק מזוודות, חומרי לימוד ישנים ,לולים ועוד פריטים שאתם שומרים למקרה ש.. בעידן שהכל זמין ומה שצריכים ניתן להשיג בקלות גם ביד 2 אין צורך לבזבז עבורו מקום אחסון. לכל מ"ר בבית יש ערך כספי ,לכן נצלו את השטח לטובת ריהוט חיוני עבורכם.


3. ארון התרופות- מומלץ להיפרד מכל מוצרי ההיגיינה הרבים והתרופות שנרכשו במהלך השנים וכבר חסרי תוקף.


4. צביעת הבית וסידורו לקראת פסח – במידה ויש חדר שאינו בשימוש התמקדו בו ואפסנו בו את כל הרהיטים ההכרחיים שישארו איתכם לאחר שיפוץ הבית. דאגו לארוז או לניילן מוצרים חשובים.


5. תיקון סדקים בקירות או צבע מתקלף – במהלך החורף הבית עבר תזוזות וישנם סדקים שנוצרו או קילופים. תחילה, יש לקלף את הצבע הקיים מהקירות עם שפכטל מתאים ואז לאטום את כל הסדקים בשפכטל אמריקאי שמתייבש מהר לעומת האחרים. רק לאחר התייבשות ושיוף הקיר ניתן לצבוע את הקירות בצבע שבחרתם.


6. בחירת צבעוניות הקירות והבית – תהיו קצת נועזים והכניסו אנרגיה של צבע לבית. תבחרו רק קיר אחד לתת לו כח. למשל קיר כניסה או קיר מעניין, שאין בו פתחים או שקעים וצבעו אותו בצבע בולט או בטקסטורה מעניינת יותר משאר קירות הבית או החדר. אני ממליצה לקחת איש מקצוע לשם כך כדי להגיע לתוצאה הנכונה.


7. המטבח- המקום החשוב בבית - שיפוץ המטבח זו הוצאה גדולה לכן, ניתן באמצעות כלים פשוטים לשדרג את המטבח ללא הוצאה משמעותית.

  • ידיות הארון כבר מקולפות וצברו שומנים - תמדדו את המרחק בין שני הברגים הפנימיים במגירה והזמינו ידיות חדשות. קיימים בחנויות הרבות גם דרך הרשת.

  • חזיתות הארון כבר התיישנו – חזיתות הארון כבר לא מודרנייות וחלמתם להחליף אך המסילות תקניות לחלוטין והוצאה של מטבח חדש כעת לא על הפרק. במקום לשנות ולהיכנס להוצאות של שיש וכיור חדשים , ניתן לשדרג את הארונות גם על ידי החלפת החזיתות בלבד לצבע וחומר שהינכם אוהבים דרך נגר מיומן בכך. את השיש והקרמיקות ניתן לקרצף באסטוניש והברק יחזור.


8. חדר הרחצה – עם השנים והלחות הרבה בחדרים הרטובים,הרובה בין האריחים מתפוררת לכן יש לתחזק פעם ב 3 שנים לפחות ולאטום שוב. ארונות חדר הרחצה מתיישנים – הצירים של הארונות חורקים – מומלץ להחליפם בקלות לפני שיקבלו קורוזיה וחלודה. ואם כבר חושבים על שדרוג כללי אל תמהרו לשפץ כפי שהיה תחשבו היטב מה הצרכים שלכם ועל מה לוותר אולי אמבטיה כבר לא משרתת אתכם וחושבים להחליפה במקלחון מרווח.


9. פינוי המזווה וארונות המעילים – כל הבגדים שכבר מזמן לא היה בהם שימוש, המעילים שנשמרו לימים ש.. או הכלים המיותרים ששמרתם לפסח זה הזמן לשקול אם באמת יהיה להם שימוש.


10. השטיחים כבר התיישנו , התמונות על הקירות כבר לא תואמים את אופי הבית – בחרו תמונה מטיול שאהבתם הדפיסו אותה על בד קנבס או שתשקיעו בציור שמן איכותי.


11. אלבומים דיגיטליים- אתם אוהבים טיולים, מזכרות ואירועים משפחתיים שתיעדתם אך מתעצלים כל פעם להדפיס ולשמור- הכינו ספר דיגיטלי באתרים מיועדים או בתוך תיקיות בגוגל וכך תוכלו לצפות בהם כל פעם מבלי ליצור עומס בארונות הבית.


אז שיהיה המון בהצלחה ותצליחו להפוך את הלימון ללימונדה ולראות רק את הטוב שבכל דבר.


כתבה וערכה: אלונה בן נתן מעצבת פנים , מרץ 2020


פוסטים נוספים

פוסטים אחרונים

ארכיון

תגיות

אין עדיין תגים.

עקבו אחרי

  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page